Till vår kund i centrala Linköping söker vi en erfaren inköpare/upphandlingskonsult för att driva upphandlingar, från behovsanalys och kravställning till annonsering. Du blir en del av ett kompetent och välkomnande team som ser fram emot att få stöd under en planerad arbetstopp i vår.
Uppdraget är planerat att påbörjas omgående och förväntas pågå till sommaren. Det här är i första hand ett uppdrag på deltid , men det kan finnas möjlighet att arbeta på heltid. Inledningsvis förväntas du arbeta på plats och sedan finns möjlighet till att variera arbete på plats med distansarbete.
Arbetsuppgifter:
Genomföra behovsanalys och kravställning för upphandlingar
Leda upphandlingsprocessen fram till annonsering
Hantera upphandlingar inom områden som ledarutveckling, städtjänster, elhandel, leasing av företagsbilar, informationssäkerhet, digital transformation, och ramavtal för integrationspartners.
Tidigare upphandlingar, ramavtalshandlingar och underlag finns att tillgå.
Kvalifikationer:
Relevant utbildning inom offentlig upphandling (t.ex. universitet eller yrkeshögskola) eller lång erfarenhet inom området
Minst tre års erfarenhet av att självständigt leda upphandlingsprojekt
Goda kunskaper inom LOU
Goda kunskaper i att ta fram kravspecifikationer och samarbeta med kravställare
Meriterande är om du är konsult vi eget bolag och haft liknande uppdrag sedan tidigare
Ansökan:
Skicka in din ansökan via länken nedan. Vi vill ha ditt CV och svar på frågorna i formuläret senast den 22 april.