Skip to main content

Interim inköpare/upphandlare

Placeringsort: Linköping

Till vår kund i centrala Linköping söker vi en erfaren inköpare/upphandlingskonsult för att driva upphandlingar, från behovsanalys och kravställning till annonsering. Du blir en del av ett kompetent och välkomnande team som ser fram emot att få stöd under en planerad arbetstopp i vår.

Uppdraget är planerat att påbörjas omgående och förväntas pågå till sommaren. Det här är i första hand ett uppdrag på deltid , men det kan finnas möjlighet att arbeta på heltid. Inledningsvis förväntas du arbeta på plats och sedan finns möjlighet till att variera arbete på plats med distansarbete.

Arbetsuppgifter:

  • Genomföra behovsanalys och kravställning för upphandlingar
  • Leda upphandlingsprocessen fram till annonsering
  • Hantera upphandlingar inom områden som ledarutveckling, städtjänster, elhandel, leasing av företagsbilar, informationssäkerhet, digital transformation, och ramavtal för integrationspartners.

Tidigare upphandlingar, ramavtalshandlingar och underlag finns att tillgå.

Kvalifikationer:

  • Relevant utbildning inom offentlig upphandling (t.ex. universitet eller yrkeshögskola) eller lång erfarenhet inom området
  • Minst tre års erfarenhet av att självständigt leda upphandlingsprojekt
  • Goda kunskaper inom LOU
  • Goda kunskaper i att ta fram kravspecifikationer och samarbeta med kravställare
  • Meriterande är om du är konsult vi eget bolag och haft liknande uppdrag sedan tidigare

Ansökan:

Skicka in din ansökan via länken nedan. Vi vill ha ditt CV och svar på frågorna i formuläret senast den 22 april.

Vi ser fram emot att höra från dig!


Jag berättar gärna mer!

Emelie Törnvall
070-618 11 58