
VD till CAG Ateles AB
Placeringsort: Linköping
VD till CAG Ateles
Om företaget
CAG Ateles utvecklar och bygger framtidssäkrade lösningar inom digital handel. Vi tar ett helhetsgrepp om kundens digitala affär – från första idé till genomförande, hosting och support. Våra lösningar ger ökad kontroll och effektivisering av data, och i slutändan, ökad konvertering. Vi förenklar, förtydligar och förbättrar upplevelsen både för kund och konsument. CAG Ateles huvudfokus är digitalisering, vi utvecklar lösningar för digital handel och hantering av masterdata med fokus både på B2B och B2C. Vår bransch är mogen men samtidigt under stor förändring vilket betyder att vi har en spännande tid framför oss med nya möjligheter kopplat till tex AI och nya typer av systemlösningar. Med en stark närvaro i både Sverige och Norge har vi etablerat oss som en pålitlig partner för företag som vill växa inom e-handeln. Läs mer på https://www.ateles.se/
CAG Ateles ingår som ett av nio dotterbolag i CAG-koncernen, en innovativ IT-koncern bestående av självständiga dotterbolag med totalt cirka 450 medarbetare. CAG utsågs av Great Place To Work till Sveriges tredje bästa arbetsplats både 2023 och 2024 och vi har ett mycket högt eNPS! Det ser vi som ett kvitto på att vi varje dag jobbar för att vara det bästa bolaget för konsulten. Mer om CAG finns på https://www.cag.se/
Om rollen
Som VD kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets verksamhet och utveckling, med ett särskilt fokus på försäljning på den svenska marknaden. Du kommer att arbeta i nära samarbete med den norska landschefen, som ansvarar för försäljningen i Norge. Din roll innebär att driva tillväxt, bygga starka kundrelationer och säkerställa att bolaget når sina affärsmål.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en närvarande ledare. Majoriteten av personalen är placerad i Linköping, och vi ser gärna att du har din utgångspunkt här. Rollen innebär även en del resor inom Sverige, främst till Stockholm och Borås, samt resor till Norge, där företaget har en fin kundbas. Du rapporterar till koncern-VD som är placerad i Stockholm och ingår i hennes ledningsgrupp. CAG-bolagen samarbetar i nätverksform med ramavtal, försäljning och ledningsfrågor så det finns en stor erfarenhets- och kompetensbas att dra nytta av i det dagliga arbetet.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
· Leda och utveckla bolaget med ett starkt affärs- och tillväxtfokus.
· Ansvara för försäljningen på den svenska marknaden och samarbeta med den norska landschefen.
· Bygga och vårda relationer med både befintliga och nya kunder.
· Fortsätta bygga framgångsrika partnerrelationer med bolagets mjukvarupartners
· Säkerställa lönsamhet och effektivitet genom uppföljning av KPI:er och ekonomiska nyckeltal.
· Arbeta nära redovisningsansvarig för att säkerställa ekonomisk stabilitet och kontroll.
· Vara en engagerad och närvarande ledare för företagets medarbetare.
· Representera bolaget vid kundmöten, branschevenemang och affärsnätverk.
· Vara en aktiv deltagare i CAG:s ledningsgrupp i samarbete med VD:arna inom bolaget.
Vi söker dig som:
Har dokumenterad erfarenhet av ledande befattning inom lösningsbaserad försäljning och affärsutveckling, gärna inom e-handel eller andra digitala tjänster. Du kombinerar dina strategiska och operativa förmågor och är en engagerad och närvarande ledare som inspirerar och bygger långsiktiga och starka relationer.
Vidare är du resultatorienterad och har en stark drivkraft i att skapa tillväxt, du har god förståelse för ekonomi och erfarenhet av att följa upp KPI:er. VD-rollen kräver också god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi erbjuder:
Hos oss får du en nyckelroll i ett framgångsrikt och ledande bolag inom digital handel där du får stor möjlighet att påverka och utveckla bolaget i en föränderlig bransch. Detta i en organisation med mycket engagerade medarbetare och en företagskultur präglad av kundfokus och stor teknisk kompetens.
Kontakta gärna Rickard Jonsson (070-5587001) eller Jan Schröder (070-6181161) på AS&B Executive AB för mer information.
Välkommen med din ansökan, som vi vill ha senast den 4 maj!
