I Motala driver vi på Svensk Plaståtervinning världens största och effektivaste anläggning för sortering av plastförpackningar. Med banbrytande teknologi och en kapacitet på 200 000 ton har vi genom Site Zero" />

Underhållschef till Svensk Plaståtervinning

Placeringsort: Motala

Om Svensk Plaståtervinning

I Motala driver vi på Svensk Plaståtervinning världens största och effektivaste anläggning för sortering av plastförpackningar. Med banbrytande teknologi och en kapacitet på 200 000 ton har vi genom Site Zero skapat förutsättningar för att återvinna alla plastförpackningar från hushåll och möjliggöra cirkulära plastflöden – utan negativ klimatpåverkan. Verksamheten har två sorteringsanläggningar som täcker nästan 30 000 m2 och har flera hundra utrustningar.

Läs gärna mer på vår hemsida, https://www.svenskplastatervinning.se/

Vi söker nu en erfaren Underhållschef för att leda och utveckla vårt underhållsarbete i Motala. Är du redo att ta en ledande roll och bidra till utvecklingen av en hållbar framtid? Vi erbjuder en unik möjlighet att påverka, växa och göra skillnad i ett företag med tydligt miljöfokus. Sök redan idag och bli en del av vår resa mot en grönare värld!

Din roll som Underhållschef

Som Underhållschef får du en nyckelroll i att säkerställa maximal tillgänglighet och minimera driftstopp på vår anläggning. Ditt huvudansvar blir att driva både förebyggande och avhjälpande underhåll och skapa processer som säkerställer en kontinuerlig och effektiv drift. Du leder ett team av åtta underhållstekniker och ansvarar för att bygga ett starkt och kompetent team som arbetar proaktivt för att nå uppsatta mål. I rollen rapporterar du till COO och samarbetar nära med Operativ Produktionschef gällande den dagliga driften.

Dina ansvarsområden inkluderar:

• Fullt personalansvar för underhållstekniker som arbetar i både dag- och skiftgång. Fokus på teamutveckling, måluppfyllelse och beslutsfattande.
  •  Daglig ledning och arbetsfördelning för servicetekniker.
  •  Budgetansvar för underhållsavdelningen.
  • Utveckling och optimering av underhållsstrategin för att säkerställa effektiv drift och minimera stopp.
  • Planering och genomförande av underhållsprojekt för optimal resursanvändning.
  • Ansvar för inköp av reservdelar och kemikalier.
  • Ständigt förbättringsarbete inom underhållsprocesser samt införande av ny teknik där möjligt.
  • Säkerställande av att underhållsarbetet följer säkerhets- och miljöföreskrifter, och att teamet har rätt verktyg och kunskap för att arbeta på ett säkert sätt. Således säkerställa att användning av skyddsutrustning och skyddsrutiner följs.
  • Som brandskyddsansvarig vidareutveckla företagets brandskyddsystem.
  • Samarbete med andra avdelningar för effektiv drift och långsiktig planering.

Vem är du?

Vi söker dig med gedigen erfarenhet från ledande roller inom underhåll, gärna från processindustri eller liknande miljö. Du har teknisk förståelse för komplexa produktionsflöden och erfarenhet av projektledning inom underhåll. Vidare är du van vid att arbeta med säkerhets- och miljölagar och har erfarenhet av att implementera dessa i praktiken. Din erfarenhet är viktig, men vi lägger även mycket stor vikt vid ditt ledarskap.

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 3 november!

Jag berättar gärna mer!

Conny Besterman