Skip to main content

Interim lönekonsult

Placeringsort: Östergötland/Småland

Vi söker en erfaren och självgående interim lönekonsult för ett spännande uppdrag hos en av våra kunder!

Uppdragsbeskrivning:

  • Ansvara för hela löneprocessen, från insamling av löneunderlag till utbetalning av lön.
  • Säkerställa att lönehanteringen följer gällande lagar och avtal.
  • Ge support och vägledning till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor.
  • Genomföra löpande kontroller och säkerställa korrekt löneutbetalning.
  • Samarbeta med ekonomiavdelningen för avstämning och rapportering.

Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har gedigen erfarenhet av att arbeta som lönekonsult eller i en liknande roll. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och med fördel erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal inom offentlig verksamhet. Vår kund arbetar i lönesystemet Personec P samt schema- och bemanningssystemet Medvind, har du erfarenhet från dessa är det starkt meriterande. Vi ser det även som positivt om du tidigare har arbetat med förändringsprojekt inom lön och HR.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och som trivs med att arbeta självständigt. Du är flexibel, har ett analytiskt sinne och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har en god kommunikationsförmåga och kan på ett pedagogiskt sätt förklara komplexa lönefrågor för både chefer och medarbetare.

Uppdragets längd är initialt 4 månader och möjlighet till förlängning finns.

Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.


Jag berättar gärna mer!

Veronika Otterborg
070-568 82 66