Verksamhetschef till Nyföretagarcentrum Mellersta Östergötland

Placeringsort: Linköping

NyföretagarCentrums syfte är att främja entreprenörskap och medverka till start av fler nya livskraftiga företag i Sverige. Tillsammans med våra partner ger vi nyföretagaren bättre förutsättningar till att starta och att driva företag samt bygga nätverk och förverkliga sina drömmar. Vi erbjuder bland annat kostnadsfri rådgivning, föreläsningar, seminarier och mentorprogram. Vi har verksamhet i stora delar av Östergötland, närmare bestämt Linköping, Norrköping, Mjölby, Åtvidaberg, Kinda och Ydre. Utöver verksamhetschef består vår organisation av två anställda medarbetare och ett antal rådgivare som arbetar åt oss på konsultbasis.

Ditt uppdrag som verksamhetschef för Mellersta Östergötland är att leda och utveckla organisationen med målet att stödja och främja nyföretagande inom regionen, vilket innefattar strategisk planering, verksamhetsutveckling, ekonomiskt ansvar, personalledning och ledning av verksamhetens konsulter (rådgivare). Du ansvarar även för den löpande kontakten och rapporteringen till styrelsen, vilket även innefattar planering och beredning av ärenden inför styrelsemöten. En viktig del av ditt uppdrag är att i samarbete med befintliga och nya partners skapa goda förutsättningar för organisationens fortsatta utveckling. Du samarbetar och samverkar även nära kommunerna inom vårt geografiska område.

Vi söker dig som har erfarenhet av att som chef, leda och utveckla organisationer, gärna inom ideell sektor eller liknande. Du har även erfarenhet av att arbeta med eller att stödja nyföretagare. Har du dessutom själv startat och drivit företag är det meriterande. Erfarenhet av ekonomiskt resultatansvar och god kunskap av budgetarbete och ekonomisk uppföljning är viktigt liksom att du är van att leda projekt. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat samt ha förmågan att representera organisationen i internationella sammanhang på engelska. Uppdraget kräver en del resor till våra kontor inom länet, varvid B-körkort är ett krav

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god strategisk och analytisk förmåga och en stark förståelse för affärsutveckling och entreprenörskap. Du bör även ha erfarenhet av att sälja och utveckla affärer, då styrelsen ser ett behov av att utöka arbetet med partnerskap. Nyfikenhet och kreativitet är andra viktiga egenskaper. Uppdraget innebär att du kommer att ha omfattande kontakter varför du måste ha lätt för att kommunicera och att bygga och vårda relationer och nätverk. Du är också en driven person som under stort eget ansvar visar på förmågan att få saker att hända. Ditt ledarskap utgår från att engagera och inspirera ditt team mot gemensamma mål.

Vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande roll där ditt arbete kommer ha stor betydelse för regionens hållbara tillväxt. Välkommen!

Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt, dock senast den 22 september

Jag berättar gärna mer!